Od 25.5.2018 platí nová smernica na ochranu osobných údajov. Keď som o tom počul pred rokom, tak som si hovoril super. Zákon musí zabrániť tomu, aby Facebook, Google a iný obchodníci zneužívali naše dáta, ktoré sme im dobrovoľne dali.
Samozrejme, GDPR má aj pozitívne momenty, napríklad „právo na zabudnutie“.
Keď chcem, aby Facebook vymazal všetky moje dáta, mám odteraz na to právo. Problém je v tom, že Brusel vyrobil zákon s množstvom nejasností a s vysokými pokutami.
Teoreticky, všetky veľké spoločnosti ako napr: Google si s tým poradia veľmi ľahko. Zaplatia si tím právnikov, pomenia obchodné podmienky, doplnia informácie o ochrane dát a môžu pokračovať.
Problém v mojej firme, a u milión ďalších po celej Európe- právnici, ČAS, peniaze, zbytočné náklady. Na toto všetko sme sa museli pripraviť. Realita je iná.
Všetko sa začína obyčajnou vizitkou, veď sú na nej osobné údaje...??? Podľa GDPR, je na nej osobný údaj. To znamená, že mám vždy nosiť pri sebe tlačivo na ochranu osobných údajov, ktoré si nechám od klienta podpísať? Vtipné? Nie realita, za ktorú môžem dostať likvidačnú pokutu, za vraždu dostanem menej. 20 miliónov €, alebo 4% z celosvetového obratu spoločnosti.
Len pre moje chápanie. Pokuta 4% bude pre firmy ako Slovnaft, Facebook alebo Google. Nám malým firmám a živnostníkom zostáva tých 20 miliónov?